kaija

12/9

Publicerad 2009-09-12 19:28:44 i Allmänt,

Go kväll ärade läsare!

Idag har jag stigit upp i ottan kl 04:20, har infunnit mig på min arbetsplats kl 05:30, inventering. Det gick mycket bra, var hemma tidigt oxå. Nu är jag alltså som en regnpiskad koskit... trött som bara den.

Idag har jag viktväktat...ganska bra, förutom det förbaskade lördagsgodiset som jag köpte åt ungarna, jag HATAR godis för att jag ÄLSKAR det :( Med maten går det ju bra, det är ju bara o äta regelbundet och inte för mycket. Eller bara o bara... det är i alla fall enklare än att lägga ner med godiset. Nå, jag tillåter mig äta det på lördagar, annars är jag ju för hård mot mig själv tycker jag. Idag har jag faktiskt inte gått ut på promenad, jag är för sliten för det, men i morron ska jag igen!

Hugo har gått och lagt sig och sover förmodligen redan nu, Lina babblar på här om ditten och datten. Hon berättar hur hon och Hugo har fått lite pengar av mommo, hon är ju så stolt :)

Förresten för den som tycker om, gjorde en 'dressing' åt mig igår på följande ingredienser:

3 msk (45g) gräddfil = 1,5p
ca 1 tsk bostongurka
ca 1-2 tsk chilisås
hackad gul lök
salt och peppar

Det var faktiskt mycket gott!

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Postat av: aegnes

Publicerad 2009-09-13 08:48:48

funbeat går ut på att registrera ALL motion och träning man gör, sen ser man det i en "almanacka" och det är sååå peppande att se när dagarna blir ifyllda med aktivitet. man kan även skriva in vikt å sånt, mål med träning och allt möjligt. jag har den bara till att fylla i aktiviteter.

Postat av: Carina

Publicerad 2009-09-13 19:49:17

Är det typ "tappa.se"? Där räknade man steg och omvandlade all motion till steg som man sen förde in i en slags dagbok.

Postat av: Carina

Publicerad 2009-09-13 19:52:23

Är det typ "tappa.se"? Där räknade man steg och omvandlade all motion till steg som man sen förde in i en slags dagbok.

Postat av: Kajsa

Publicerad 2009-09-19 20:43:33

Jag måste ju säga att då jag såg dej i fredags var det länge sen jag sist och jag tyckte minsann att du såg mkt smalare ut! Tänkte tanken att du inte behöver viktväkta...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela