kaija

25/6

Publicerad 2009-06-25 17:50:55 i Allmänt,

Himmel vad tiden går fort!

Får nästan be om ursäkt för min dåliga uppdatering, men jag skriver när det känns som att jag har vettigt att komma med, eller ovettigt för all del :)

Här har inte hänt mycket, jag och Patte har som bekant börjat vår semester i måndags, har hittills inte gjort mer än bara tagit det lugnt, grillat, ätit och druckit gott, njutit av tillvaron. Barnen har fått en liten pool (inte en såndär gigantisk sak) med lagom mycket vatten, gräs och döda insekter, dom älskar den! Badvakt får man ju stå till tjänst med att vara med jämna mellanrum, men barn ska bada. Vi har sattit ett stort parasoll brevid poolen så di små liven inte bränns, solsmörja går det åt som bara den. Nu ska jag umgås med min man och fortsätta njuta av livet och ledigheten, jag ska banne mig njuta av varje ögonblick, det lovar jag mig själv!

Ha det bra, hoppas ni andra är lika lyckliga och nöjda som jag är :)

19/6

Publicerad 2009-06-19 12:49:19 i Allmänt,

Midsommarafton...Rönnerdal dansar och kattfötter och blåvioler, fast här är det bara kallt, här dansar ingen, varken jag eller en kattfot. Men ÄTA, det ska vi göra, med eller utan Rönnerdal ;) Vi har blivit bjudna på middag hos min mor och Erik, när jag ringde höll han som bäst på att röka lax, jag anar en underbar midsommarmiddag :) Ska nog ta med lite glass dit som efterrätt! Hugo vill inte sova middag idag, så han lär bli grinig sen, men han somnar ju fortare på kvällen i alla fall. Annars då, nå, inget gammalt och inget nytt, semestern börjar på måndag, är dock ledig den här helgen oxå. Ha det nu bra alla nära och kära, vi hörs en annan dag, då solen lyser och Rönnerdal dansar och kattfoten, den får väl bara hänga med ;)

16/6

Publicerad 2009-06-16 20:47:36 i Allmänt,

Hej hopp :)

Jahapp, då har vår 'minisemester' kommit och gått, vi hade helt enkelt skitroligt! Vi åkter ju på lördag morron kl 7 (prick ;)). Först förde vi Ida till sin mommo i stan och så for vi mot Uleåborg då, vi stannade på nån Nestemack efter vägen och käkade frukost. Vi var väl framme sisådär... elva finsk tid. Väl där så hade inte jag och Patte ännu nåt rum, så vi häckade i Henkas och Minnas rum, satt där och babblade och drack lite gott :) Sen gick vi ut på stan och strosade runt, tog en kaffe här, en drink där och handlade. Jag köpte lite kläder åt mig själv bara, medans jag och Minna handlade hamnade våra gubbar på en spansk restaurang, dom serverade oss en gudomligt god drink. Efter det så gick vi till hotellet och duschade och fixade till oss och sen åt vi middag, även det på hotellet, restaurangen hette Sassi. Men herrejösses vilket käk! Jag tror jag var i himlen då, jag åt italiens bondsallad till förrätt, den innehöll allt sånt jag bara älskar, ni skulle ha smakat oliverna...mmm :) Till huvudrätt åt jag potatisgratäng med vitlök och pepparbiff, grillade grönsaker och nån mumsig grädd/pepparsås... alltså biffen var ju filé, den smälte ju i munnen. Patte åt samma men med pommes för han gillar inte vitlök. Till efterrätt var det nån liten chokladkladdkaka med en kula pistageglass och nån syrlig sås till, behövs väl ingen komentar va? :) Nåväl, efter den mastodonta middagen gick vi ut på stan igen, satte oss på en liten pubb, Hemingway hette den, först satt vi inomhus, men gick ut sen, kallt var det, så jag tog en Irish coffee, den värmde :) När vi nu suttit där ett tag gick vi ner mot vårat hotell (som fö hette Radison sas hotel) och där fanns ett torg och gamla byggnader som numera var matställen, pubar osv. Vi gick till en där de hade en trubadur som spelade, så mysigt. Tyvärr slutade herrarna att spela nästan direkt vi kom dit, men vi satt där ett tag och tog...en drink till :) Nu vid det här laget hade jag såna skavsår i fötterna så jag ville till hotellet, dit vi tillsist gick. Jag bytte dojor och gick ner i källaren på hotellet där det var ett disco, där var vi resten av kvällen och dansade (inte jag dock...eller jo en dans bara, jag gillar inte o dansa tyvärr). Efter discot gick vi till nåt flottigt ställe o käkade...igen. Sen sova :) Vi sov inte så gott...i våran säng fanns bara ETT täcke och vi slogs om det hela natten, men hade vi nu tänkt lite logiskt så hade vi kikat in i garderoben och funnit ett täcke till, nå små fadäser händer väl även den bäste ;) Bara därför måste vi snart göra om det här, men då ska jag ha bubbelpool på hotellrummet! ;) Här kommer några bilder.

Här var på den spanska restaurangen, mörkt men jäkligt mysigtTrubadurställetTrubadurstället och Minna :)Min man på HemingwayMin bror på Hemingway

Utsikt från hotellrummetEn till bild från hotellfönstret :)Herrarna lagomt roade, söndag morron på Stockmans klädavdelning ;)Det lyxiga dasset i hotellfoajenSpegeln och tvättfatet

11/6

Publicerad 2009-06-11 23:07:37 i Allmänt,

Go'kväller ärade damer och herrar :)

Några dagar sen sist jag skrev, hmm... vad tusan har jag gjort, inte mycket egentligen, jobbat och har nog mest bara varit, rätt skönt va? :) I morron ska jag fixa lite här på morronen och sen fara till jobbet, efter jobbet ska jag och handla, sen hämtar jag hit svärmor och Maja, dom ska sova här i två nätter. Det är nämligen så här, jag och Patte, Henka (min bror alltså) och Minna åker till Uleåborg på lördag morron! Där är vi till söndag eftermiddag, vi ska ägna i alla fall lördagen åt att unna oss lugn och harmoni (låter som att jag har börjat bli religiös ;)) eller vad man nu ska kalla det. Tänkte shoppa lite, fika när andan faller på, ta en drink/vin/öl om det känns rätt för stunden och bara NJUTA av tillvaron. Skönt ska det bli! Efter sånt här blir vardagen oxå mer färggrann :)

Jag jobbar ännu nästa vecka, sen blir jag hemma i 5 veckor, så himla härligt! Under den tiden ska vi på en till minisemester och det blir i Gävle, min väninna sen minst hundra år tillbaka gifter sig :) Det ska också bli roligt, jag ska dessutom vara bröllopsvittne (dom gifter sig typ i rådhuset och har sen fest för vänner och bekanta efteråt, som vi också hade!) :)

Nu ska jag gå i soffan och trängas med min man, mysigt :)

8/6

Publicerad 2009-06-08 07:28:22 i Allmänt,

Godmorning :)

Ny dag, nya tag eller hur man nu säger det :)

Igår var vi (jag och barnen, samt broder m familj) ute på stan och såg Rauptier uppträda och även andra band uppträdde, kul var det, men KALLT. Ville ju stanna tills herrarna Fylking och Aschberg kom, men det var omöjligt, för kallt alltså. Men idag har ju vädret i alla fall blivit soligare, varmare vet jag inte om det har blivit, har inte stuckit ut näsan från dörrn än. Nu är det frukostdags och sen dagis/jobb som gäller.

Ha det bra tills nästa gång!

6/6

Publicerad 2009-06-06 10:11:47 i Allmänt,

God morron alla :)

Har vaknat idag kl 6:15 av att nån bankade på sovrumsfönstret...med en KRATTA... Det var min styvfar, han och en byakarl kom och gjorde lite markarbete hos oss med traktor. Vi hade nämligen blivit med två stora sandhögar och nu skulle det jämnas ut, det är tänkt att det ska stå ett garage där sen vad det lider. Till saken hör att jag och mina vänner hade tjejkväll igår, så det blev lite vin och god mat, som vanligt, TACK alla mina underbara vänner, det var SÅÅ kul :) Vi måste absolut göra om det, lite då o då i alla fall :) Vi åt som vanligt sallad, med gravad lax i o oliver, fetaost osv, jag och Lena har gjort den flera gånger, den är alltid så god! Till det hade vi färskt bröd och tom en burk sill, det var fö en ny favvo sill, med vitlök och oliver :)

Till nåt annat, mitt exem har börjat bli bättre! Jag fick vara en gång till och visa upp mig på vc, doktorn konstaterade att jag hade fått en kraftig allergisk reaktion och skrev ut stark kortisonkräm och som sagt, nu är det inte illrött mer :) Fast det kliar ff, inte så skönt, men jag hinner nog få bort det till på lördag när vi far till Oulu.

Barnen har varit på dagis hela veckan och en kväll var vi även på dagis och fixade på gården där, det skyfflades i jord i såbingarna och det skottades sten in i kåtan och det grävdes i sand. Naturligtvis var det ju även fika och grillad korv med i bild, barnen trivdes :) Synd bara att vi var tvungna och fara först för vi skulle upp före fem morronen därpå.

Här en bild på barnen, då dom är som sötast :) (fast söta är dom nog mest alltid :))

Mina (och givetvis även Pattes :)) söta småttingar :)