kaija

16/6

Publicerad 2009-06-16 20:47:36 i Allmänt,

Hej hopp :)

Jahapp, då har vår 'minisemester' kommit och gått, vi hade helt enkelt skitroligt! Vi åkter ju på lördag morron kl 7 (prick ;)). Först förde vi Ida till sin mommo i stan och så for vi mot Uleåborg då, vi stannade på nån Nestemack efter vägen och käkade frukost. Vi var väl framme sisådär... elva finsk tid. Väl där så hade inte jag och Patte ännu nåt rum, så vi häckade i Henkas och Minnas rum, satt där och babblade och drack lite gott :) Sen gick vi ut på stan och strosade runt, tog en kaffe här, en drink där och handlade. Jag köpte lite kläder åt mig själv bara, medans jag och Minna handlade hamnade våra gubbar på en spansk restaurang, dom serverade oss en gudomligt god drink. Efter det så gick vi till hotellet och duschade och fixade till oss och sen åt vi middag, även det på hotellet, restaurangen hette Sassi. Men herrejösses vilket käk! Jag tror jag var i himlen då, jag åt italiens bondsallad till förrätt, den innehöll allt sånt jag bara älskar, ni skulle ha smakat oliverna...mmm :) Till huvudrätt åt jag potatisgratäng med vitlök och pepparbiff, grillade grönsaker och nån mumsig grädd/pepparsås... alltså biffen var ju filé, den smälte ju i munnen. Patte åt samma men med pommes för han gillar inte vitlök. Till efterrätt var det nån liten chokladkladdkaka med en kula pistageglass och nån syrlig sås till, behövs väl ingen komentar va? :) Nåväl, efter den mastodonta middagen gick vi ut på stan igen, satte oss på en liten pubb, Hemingway hette den, först satt vi inomhus, men gick ut sen, kallt var det, så jag tog en Irish coffee, den värmde :) När vi nu suttit där ett tag gick vi ner mot vårat hotell (som fö hette Radison sas hotel) och där fanns ett torg och gamla byggnader som numera var matställen, pubar osv. Vi gick till en där de hade en trubadur som spelade, så mysigt. Tyvärr slutade herrarna att spela nästan direkt vi kom dit, men vi satt där ett tag och tog...en drink till :) Nu vid det här laget hade jag såna skavsår i fötterna så jag ville till hotellet, dit vi tillsist gick. Jag bytte dojor och gick ner i källaren på hotellet där det var ett disco, där var vi resten av kvällen och dansade (inte jag dock...eller jo en dans bara, jag gillar inte o dansa tyvärr). Efter discot gick vi till nåt flottigt ställe o käkade...igen. Sen sova :) Vi sov inte så gott...i våran säng fanns bara ETT täcke och vi slogs om det hela natten, men hade vi nu tänkt lite logiskt så hade vi kikat in i garderoben och funnit ett täcke till, nå små fadäser händer väl även den bäste ;) Bara därför måste vi snart göra om det här, men då ska jag ha bubbelpool på hotellrummet! ;) Här kommer några bilder.

Här var på den spanska restaurangen, mörkt men jäkligt mysigtTrubadurställetTrubadurstället och Minna :)Min man på HemingwayMin bror på Hemingway

Utsikt från hotellrummetEn till bild från hotellfönstret :)Herrarna lagomt roade, söndag morron på Stockmans klädavdelning ;)Det lyxiga dasset i hotellfoajenSpegeln och tvättfatet

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-06-18 19:55:27

Vad härligt ni har haft det, jag riktigt längtar tills vi också kan åka iväg och bara unna oss gott!



Tänkte bara önska dig en jättetrevlig semester, har du vägarna förbi stan så kika in på en kopp, inte irish coffee, men happis kaffe =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela