kaija

9/4 Skärtorsdag

Publicerad 2009-04-09 20:07:42 i Allmänt,

Måntro när kvasten kommer? Alltså för att hämta mig till Blåkulla :)

Idag har jag jobbat, det har varit mycket folk i farten idag, inte kul när jag bara som snabbast skulle in på Ica för att handla lite gravad lax och sill åt mig och min vän Lena som har varit på middag idag. Det tog onödigt lång tid i kö! Det blev middag i alla fall, vi åt kokt potatis med tre sorters sill, gravad lax samt hemgjorda köttbullar och en himla god sallad till. Sen åt vi faktiskt lite glass till efterrätt och kaffe som jag malt bönorna till själv :) Tro nu inte att jag är så ambitiös att jag alltid gör det, nix pix, det här kom sig av ett misstag, jag skulle härförleden köpa pulverkaffe åt mig och maken min, grabbade tag i ett paket (som såg bekant och fint ut) och åkte hem. Väl hemma skulle jag hälla kaffepulvret i min burk, jag klippte upp paketet och döm om min förvåning när där låg omalda kaffebönor... Patte skakade lite på huvudet, verkade precis som att situationen var bekant ;) Så idag har jag alltså malt bönorna i en såndär fiffig 'Magic bullet' och måste säga att det blev mycket gott kaffe!

Som sagt, jag gjorde ju köttbullar, lyckades såå bra med dom, satte i en påse OLW dipmix onion, pepparmix och salt och det vanliga då, ströbröd, vatten, ägg och färs så klart :) 

Så, här kommer en bild på dagens gäst samt mina fina köttbullar :)

En busig Pirra som fastnar bäst i bild i famnen på matte :)Mina mumsiga köttbullar :)Vårat påskris :)

 

Kommentarer

Postat av: kajsa

Publicerad 2009-04-09 22:44:46

Hörde att H fick feber. Hoppas verkligen att han piggnar till! Du är verkligen fiffig du! Och ambitiös som mal kaffebönorna själv...

Postat av: Patte

Publicerad 2009-04-10 01:08:23

Kajsa, i vår familj händer det rätt ofta att frun tvingas till att vara ambitiös. Vad jag menar med det är att hon relativt ofta köper en sak som visar sig vara något helt annat när hon kommer hem. Hon slarvläser på paketen, ibland inte ens det. Är det ungefär samma färger på paketet hon håller i handen och det hon har tänkt köpa.....då tycker hon att det är rätt paket och då blir det ibland väldigt tokigt. Men hon handlar jäkligt fort i alla fall ;)



Kom just på att det är en himla tur att hon handlar på Ica för jösses vilken misär det vore om hon handlade på Coop...ALLT är ju "blåvitt". Ser framför mig hur hon handlar kaviar men hemma visar det sig vara tandkräm osv osv :)



Men men, de här småmissarna lär man sig att leva med och matkassarna är rena Kinderägg när hon kommer hem...tom frugan blir överraskad ;)

Postat av: farmor/svärmor

Publicerad 2009-04-10 13:28:56

jA,DÅ ÄR MAN PÅ VÄG IGEN.ASCHLET FULLT AV STICKOR!

GLÖMDE POLERA KVASTEN,O INTE HITTA JA KATTFAN HELLER,SÅ JAG TOG GRANNENS,DEN ÄR RÖD,SÅ NU FÅR DE ANDRA KÄRRINGARNA NÅT ATT SKRATTA ÅT.MEN JAG HAR IALLAFALL EN ESPRESSOMASKIN MED MIG,MAN ÄR VÄL MODERN.VI SYNS PÅ BLÅKULLA!!GLAD PÅSK.

Postat av: Lena

Publicerad 2009-04-10 18:13:26

Tack för maten, den var slörp! =) Hehe, för allas information så förtydligas här: jag är en människa, och Carina hade alltså besök av mig OCH min hund... ;) Såg förvirringen växa i den oinvigdes ögon när du skrev att du ätit påskmiddag med din vän Lena, och så en bild på dagens besök - brun och lurvig ;)

Patte - jag brukar också få hem såna där överraskningspåsar från affären... Och ganska ofta tror jag att jag köpt nåt men jag bara tänkte köpa. o.s.v. Kan va jobbigt ibland. Men spännande i alla fall =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela