kaija

25/4 på eftermiddan

Publicerad 2009-04-25 18:14:28 i Allmänt,

For till jobbet och tog en kopp kaffe, därefter for jag o min arbetskamrat (som var på lunch) till Antikmässan som var på Aspen, alltså vilka snygga grejer det finns, är helt imponerad! Jag fastnade dock för en skål i glas från Orrefors, betalade 180:- för den, det var värt det för mig, för jag bokstavligt ÄLSKAR den :) Sen åkte vi till loppis i Torneå, flyttade grejerna till en annan loge och fick betalt, jag fick 25€ i handen, alltså efter att logehyra hade dragits och provisionen, helt ok tycker jag, fick ju sålt lite skrot. Hugos säng såldes direkt! Nu forsätter vi till valborg, måste fara dit med roliga saker, jag har 'vindan full' :) Efter loppis besöket for vi och åt på Frasse´s, det var gott!

Det var en liten rapport om vad som hänt hittills idag!

Ett tillägg, barnen var ju naturligtvis med mig, Lina var så förtjust i sakerna som fanns på antikmässan. Hon hittade en helgjuten rund glasgrej med en ros inuti, hon ville ha den, men när vi väl var framme hos dom som sålde den, var den borta, jag hade ju självklart köpt den åt henne! Den var himla vacker (som Lina säger) och den var inte ens dyr. I morron gör jag ett nytt besök där, jag bara MÅSTE. Har studerat nu, min glasskål heter Eden, så om ni söker på google på bilder, skriver Orrefors Eden så kommer den upp (och en massa annat), men den är som ett stort kupat löv. Beundra den ni :) Det gör jag!

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2009-04-25 22:50:23

Hejsan! Säkert är vi hemma. Iaf mamma å pappa. Jag tror inte att de hade några planer. Men det är ju alltid bara att slå en liten pling innan :D

Postat av: Patte

Publicerad 2009-04-25 23:46:24

En kommentar till din kommentar i Fridas blogg (snurrigt?!?! ;))



Man ser även dina barndomsvänners (Pesulas) hemgård i bakgrunden i Volvos senaste reklamfilm :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela