kaija

2/4

Publicerad 2009-04-02 12:53:46 i Allmänt,

En ny dag i mitt liv, vaknade och hade 38,7 graders feber... skit :( Nå, har tagit en IPREN, mår nu mycket bättre, har inte så hög feber. Har tom gjort en köttfärslimpa färdigt till middag! Nu ska ni få receptet till det:

ca 500g färs
½ burk creme fraiche
1 ägg
salt och kryddor (jag satte kött och grillkrydda, salt, chilipeppar)

Blanda ihop det till en smet. Bre ut den på fuktat bakplåtspapper (jag plattade bara ut den med händerna till en fyrkant). Bre på ca 1 tsk dijonsenap, kanske 2 tsk ketchup, riven ost och strimlad skinka, rulla sen ihop den som en rulltårta. Sätt den i en ugnsfastform, 175 grader ca 45 minuter. Den blev riktigt god! Sen är det ju en smaksak vad man sätter på den, bacon istället för skinka är ju väldigt gott! I smeten kan man oxå blanda i typ olw´s eller estrellas dipp påse, tror nog smaken med cheddar skulle bli gott. NÅ, mat kan man ju blanda ihop i det oändliga, väldigt roligt ibland :)
Fick förresten idén av min svärmor, som fö är en mycket bra kock, det är alltid lika kul att få tips av henne! :)

Annars har här inte hänt så mycket sen i morse, jag ska vila en stund nu innan Hugo vaknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela