kaija

14/3

Publicerad 2009-03-14 08:00:56 i Allmänt,

God morron!

Jag har just stigit upp, hade nog kunna ge ett pekfinger för att få sova säg ett par timmar till, men Hugo hade bestämt sig, han ville vakna. Har vägt mig, fast det eg är vägningsdag i morron, men jag fuskade, vågen sa -1,4kg vilket är NER :) Känns så bra!!! Fast det är så klart mycket kvar, men inte kom dom här kilona över en vecka heller. Jag är ju mest bara förbannad på mig själv över att jag har låtit mig gå upp, svaret är ju enkelt, mat är gott.

Nu slåss mina barn för Lina vill leka med Hugo, men hon har så komplicerade lekar för honom, så hon blir sur för att han inte förstår hur man ska leka och sen är dom osams, dags att göra frukost  mao.

Höres!

Senare...

Ett recept på 0 points soppa kommer här, äter det nu till lunch, så kan jag äta nåt gott ikäll :)

Morotssoppa

2-3 morötter
1 scharlottenlök
1 tsk ingefära (jag skippade)
½ tsk curry (jag älskar det o satte 1 tsk)
2½ dl grönsaksbuljong
pressad saft från ½ apelsin (skippar ev, är inte så impad av frukt i mat)
salt, peppar
1 msk persilja

Skala och skiva morötter och lök. Fräs löken mjuk i vatten i en fettsnål panna utan att den tar färg. Blanda ner morot, ingefära och curry, låt fräsa 1 minut under omrörning. Häll på buljong och låt småkoka ca 15 minuter till morötterna känns mjuka. Mixa soppan och låt den bli varm. Blanda ner apelsinsaft, krydda med salt och peppar. Garnera med persilja. (Kan tänka mig att en klick creme fraiche/gräddfil skulle göra susen... :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela