kaija

11/3

Publicerad 2009-03-11 06:49:41 i Allmänt,

Go´morron!

Har alldeles just stigit upp ur sängen, har sovit som en sten, känner mig yr av allt sovande :)

Idag ska jag föra barnen till dagis och fara till jobbet. Efter jobbet ska jag försöka hinna baka lite bullar, vore bra och ha hemma om man far iväg till skogskojan och det tar ju inte länge att baka dom heller, bara man kommmer igång! Är bara lite slö på att komma igång.

Mitt vv, jo, det går bra, åt en massa sallad igår kväll, alltså tillåtet, men det blev ett litet frosseri i det och det vill jag få bort från mitt beteende, jag äter som att min sista stund är kommen...
Annars när det gäller godis och sånt, då försöker jag tänka i banor som att jag nog har smakat på dom flesta sorter som jag tycker om och att godis lär alltid finnas oas jag äter det eller inte, alltså om jag låter bli finns det nästa gång jag är sugen, ibland lyckas jag på så sätt skjuta fram suget en bit igen :) Annat som jag oxå har egen terapi på, det är ju det här med att ta en portion till, tänker som så att det smakar likadant (fast sämre eg pga smaklökarna har blivit 'van' med den smaken) som nyss och jag är ju inte hungrig mer och jag behöver det inte osv, så håller jag på och övertalar mig själv till att det räcker med en portion!

Nu ska jag göra morrondass och sen är det bara och väcka barn.


Ha det bra!

Kommentarer

Postat av: kajsa

Publicerad 2009-03-11 15:52:32

Alltså...precis så gör jag åxå! Det spelar ingen roll om jag äter apelsiner eller bullar...som om min sista stund var kommen...hetsätning...En liten tröst är ju att jag gått varje dag denna vecka...iallafall hitintills...tre av sju...:=)

Postat av: kajsa

Publicerad 2009-03-11 17:12:39

Och jag är apless på mjukost...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela