kaija

22/4

Publicerad 2016-05-02 16:19:24 i Allmänt,

Vilken underbar dag! Alltså, den började inte såå bra, jag åkte iväg med barnen på morronen, lite stressad, till dagis, väl där kommer jag på att jag glömt Hugos nya dress. Jag köpte en vinddress åt han igår och den var lite för liten, skulle byta den idag. Jag lämnade barnen och än mer stressad åkte jag hem för att hämta påsen som snyggt och prydligt hängde på elementet i hallen. Jag åkte då iväg igen, i Kukkola piper det i bilen, dieselmätaren säger att det är dags att tanka, kör nästan till stan, ringer banken för att kolla hur mycket pengar jag har på kontot och får ett: Du har 16kr kvar på kontot... och jag skulle handla mat, FAN, nå, tur att jag i alla fall hade shellkortet, annars hade det kunna bli en konstig dag i stan och framför allt lång ;) Jag bestämde mig för att ringa min far och fråga om han kunde undvara ca 50€ åt mig och det kunde han, vilket gjorde att jag och barnen fick lite mat och mjölk denna dag :)

En annan sak då, vi har blivit nödgade att ta bort Hugos spjälsäng, han pissade ner den så totalt att det inte hann torka upp till kvällen efter och då det ändå är dags att ta bort den så tog vi tjuren vid hornen nu då... det blir några vändor in i sovrummet innan han somnar, men jag VÄGRAR att börja 'söva' honom, tycker barnen ska kunna somna själv. Han inser ju till sist att det inte är nån idé för jag lägger ner han i sängen konsekvent varje gång han är på villovägar, tillsist orkar han ju inte stiga upp mer :)

Håller på att säljer lite grejer i Torneå på loppis, spjälsängen tänkte jag ta dit och sälja billigt för att bli av med den, kanske för ca 7€ eller nåt sånt. Det är lite roligt att sälja gammalt grejs, det är allt från barnkläder till prydnadssaker osv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela