kaija

10/1-11

Publicerad 2011-01-10 01:21:49 i Allmänt,

Klockan har gått över midnatt, så det är min fars födelsedag nu, måste komma ihåg och gratta honom direkt på morronen. Har jobbat idag, ledig i morron, skönt som bara den. Ska i morron till stan, hade en hel lista med "to do" på stan... ny duschslang, skor åt Hugo (samt byxor), posta två paket och i vanlig ordning: Handla mat, det förhatliga. Om jag nu tar mig till stan alls, har feber nu och en liten misstanke om att jag blir magsjuk. Patte har varit väldigt risig förra natten, han ockuperade toan hela natten. Får jag inte magsjuka nu så måste jag säga att mitt immunsystem har morskat upp sig rejält, jag får ju alltid alla barnsjukdomar. Man kan ju i alla fall önska att det blir så att jag håller mig frisk.

Från det ena till det andra, på lördag morron, kl 5:15 närmare bestämt, när jag åkte till jobbet, så hade nån kört på ett rådjur, den låg vid vägkanten och var väldigt skadad. Jag ringde min bror som kom o avlivade den. Dessutom hittade han en till som förmodligen dött i samma smäll, den hade flygit en bit in i skogen. Jag blir faktiskt upprörd över att man inte kollar om djuret man kört på lever eller har dött. Jag har ingen aning om hur länge den legat där heller, det kan ju handla om flera timmar. Nåja, nu är den i alla fall död och äter gräs på dom grönaste ängarna.

Annars då, tja, kollade en film ikväll "Gran Torino" med Clint Eastwood, jag rekomenderar! :)

Två böcker jag tänker läsa när jag får tid: "Svartvintern" och "Svinhugg" med Marianne Cedervall, har hört att dom ska vara bra.

God natt mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela