kaija

24/1

Publicerad 2010-01-25 00:13:32 i Allmänt,

Idag är det min allra käraste "gamlaste" väns födelsedag, nu är vi lika 'gamla' igen :) Flyr ett ögonblick från nuet till en gången tid... med lite sorg i bröstet faktiskt. Alltså sen 1980 har vi känt varann och det tack vare min "Styvfammo" (som fö var en väldigt stark och modern kvinna av sin tid). Hon bodde då i det huset som kom att bli mitt barndomshem och bad Jannice komma och träffa mig :) Jag är så glad åt att det blev just så, för att just Jannice är en del av mitt liv! Vi har upplevt både med och motgång i ur och skur, vi har varit osams ibland men för det mesta bara sams och överens :) Jadu min vän, vi hade storslagna planer på att flytta till Göteborg tillsammans, varför just dit vet jag knappt men dit skulle vi och vi skulle bo ihop och allt vi nu planerade. Nu bor vi i varsin liten by inte så långt ifrån varandra, men träffas på tok för lite... Måste bli en ändring på det. Jag skulle vilja skriva hur mycket som helst om just Jannice, men gör det inte, för det ryms int ;) Men må du ha en bra födelsedag min vän :)

Annars då, tja... kylen gick sönder, datan är sönder och livet är underbart :) I morron ska vi åka till staden och köpa en ny matta till vardagsrummet och en ny overall åt lilleman Hugo, hans är så liten så den stramar i skrevet. Han ville ha en 'Blixten Mc Queen' overall, en svart :) Min lilla Hugoman :) Han är så skön, när man säger tex man får inte göra si eller så, så säger Hugo: "Det tål man vitt, om man vill" :) Han är bara för go!

Min lilla prinsessa Lina har lärt sig att säga R och det övar hon på mest hela tiden :) En kväll när hon hade gått i säng så höll hon på o låta i sängen, alltså hon lät såhär RRRRrrrrrrRRRRRrrrrrr högt och tydligt. Jag sa åt henne att vara tyst för klockan är mycket, då säger hon åt mig: "mamma, jag övar på att säga R". Jag sa: "Jo, jag hör det, men försök att sova nu istället", då blev min dotter tjurig och sa: "Jag ska aldrig mer säga R, jag ska säga L, Lut!" :) Jag tror inte jag har skrattat mer på länge, hon är inte lite drastisk ;) (hon övar fortfarande, så hennes hot var inte helt på riktigt :))

Nåja, nu ska jag avlsluta detta och hoppas att jag skriver nästa inlägg på våran egen reparerade dator :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela