kaija

9/5

Publicerad 2009-05-09 15:28:23 i Allmänt,

Hej!
Det är LÖRDAG idag, skönt, är ledig! Lina är dock ff sjuk, men äter nu penicillin, fort blir hon frisk.
Idag har jag varit till stan och hämtat byxorna som jag köpte här om dagen. Byxorna köpte jag från Modehuset i Haparanda, tillsammans med ett till par jeans och en tröja. Dom byxorna jag hämtade idag fick dom beställa från Övertorneå, dom fanns inte i min längd här. Jag hade med min mor och barnen då förstås och givetvis var vi på Karkiainen i Torneå och fikade, det är sååå gott!!!

Vi har ätit tidig middag idag, jag tog fram älgrulle igår kväll och har skivat upp det i morse, la det i marinad då, lät det ligga framme så det är väldigt rumstempererat. Jag gjorde alltså stekt kött, pommes och rödvinssås (som jag själv knåpade ihop med hjälp av ett recept på nätet och lite egna initiativ :)), helt underbart gott blev det. 

Jag längtar efter min käre man, vill att han ska komma hem NU! Nå, det är inte många dagar/nätter kvar, tack och lov! :)

Min favoritmacka :)Lina ville ha fetaost och olivpaj :)Hugo fick en piråg fylld med köttfärs och ris, MUMS tyckte han :)Här steker jag köttet i grillpannaMaten klar, gott blev det! :) (Mannen i mitt liv har en matlåda i frysen :))

Kommentarer

Postat av: Patte

Publicerad 2009-05-10 00:09:13

Fan vad gott det ser ut :) Längtar hem...pöss!

Postat av: Frida

Publicerad 2009-05-10 16:46:10

Jag äter tabletter mot min hy och då blir man jätte torr, även i ögonen :( Annars är det bara fin fint. Hälsa tillbaka :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela