kaija

Fortfarande 16/3

Publicerad 2009-03-16 17:09:50 i Allmänt,

Har just ätit, gjorde en megamaffig lasange, räknade ut att hela innehöll 63 points och delade därifrån hit och dit och kom fram till att min bit jag åt var ca 8 points, god var den i alla fall :)

Igår hade jag min vän Lena här, vi åt en gudomligt god sallad, här kommer receptet, till den som är intresserad:

Ruccola
bladspenat (kanske var det babyspenat förresten)
körsbärstomater
gurka
röd paprika
oliver
fetaost (apetina 3%)
kallrökt lax (har en gång gjort med gravad lax, det var oxå gott)
räkor
pasta

Sen gjorde jag en vinägrett med vitvinsvinäger (ca 2msk), 1tsk olja, lite vatten, salt, pepparmix och en klyfta pressad vitlök.

Jag tog 100g kallrökt lax för 3,5points, 30g apetina för 0,5points, 10 små oliver för 0,5points, pasta 90g för 2 points, 100g räkor för 2points och för oljan satte jag 0,5 points, alltså 9points för hela baletten och det var så gott. Grönsakerna är ju som sagt gratis, gratis är gott ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela