kaija

29/3 Söndag

Publicerad 2009-03-29 17:44:34 i Allmänt,

Vilken dag... Det började med att jag insåg att Hugo inte gjort nummer 2 på ett tag, så jag gav honom 3st katrinplommon och 10ml lactulos... Allt fortlöpte som det skulle, plötsligt säger han att han behöver bajsa, så vi går på toastolen och han gör av sig som man ska, allt väl alltså. Ungarna lekte ett tag efter det och jag fick den briljanta idén mitt på dan då att vi går ner i bastun och badar, alltså jag hade tänt där tidigare så det var lite skönt varmt. Jag fixade badvatten åt båda och där plaskade dom och lekte ett bra tag, jag blev själv oxå blöt till sist, så jag tänkte det var lika och duscha själv med. Jag duschade mig och tvättade barnen och gick upp, la Hugo på sängen på ett underlägg och gick för att fixa kläder åt mig själv, medans jag klädde på mig så kröp Hugo iväg till hans egen säng och stod på den (han har en spjälsäng som han ännu sover i och en vanlig) och såg skum ut, jag frågade vad han gjorde och han svarade att han bajsar... I SÄNGEN UTAN BLÖJA, jag lyfte honom fort som fasen men det kom ju på sängen... och hela han från midjan och ner var bokstavligt talat full i skit... nå, jag bäddade in honom och hans morronrock i underlägget och gick ner med honom till duschen igen. Tvättade av honom (igen) och upp och satte fort på honom en ren blöja! Allt väl, barnen började leka igen och lekte jättebra, byggde med en brio tågbana, när jag skulle gå och titta hur det gick... så luktade det bekant igen i tv rummet, det var bara att gå ner i duschen IGEN och av med allt, det var i alla kläder denna gång, utom sockarna, som mirakulöst hade klarat sig från misären. Upp igen, på med ren blöja och sen tänkte jag att nu är det som färdigt, men jag hade fel, ett par byxor till full i skit, men NU har jag förhoppningar :) Jag ska INTE ge lactulos åt honom om han även har ätit katrinplommon. Han lär ju inte behöva göra nr 2 på ett tag nu :)

Det var dagens skitsnack, annat har inte hänt :)

VV resultat efter 3 veckor -3,6kg, grattis mig själv!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-29 21:44:58

HAHAHAHAAa..kan inte säga något annat,, Snacka om skitkalas..:) Du har iaf turen med dig att Hugo gillar katrinplommon. ;) Effektiva grejer det...

Postat av: Leonora - The Magic Memories

Publicerad 2009-03-29 21:50:43

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela