kaija

23/3

Publicerad 2009-03-23 20:46:31 i Allmänt,

Hej alla glada människor (och alla andra oxå :))!!!

Har just vart ner i bastun och satt i lite ved så man får duscha i värme, det är sååå mysigt. Har jobbat idag, jobbar även resten av veckan, men inte helgen, den är jag ledig, skönt :)

Mitt vv (har inte skrivit så mycket om det) går bra, eller jag borde säga bättre, förra helgen blev det några synder pga en del extra korvar och en statt resa men nu är jag på rätt köl igen. Försöker att vara fokuserad, jag vet hur sur jag blir på mig själv om jag inte gått ner när jag ställer mig på vågen nästa gång, vilket blir nästa måndag.

Min lilla man Hugo, han pratar så det bara sjunger i öronen på oss, han är precis som en papegoja, härmar allt och dom ord han älskar mest är "kote, takto, peva" (skoter, traktor, spela), han använder förståss flera andra ord, men något av dessa ord återkommer ungefär var 30:nde sekund. Lina däremot är mer varierande i sitt språk, därifrån kan det komma ett och annat som är uppsnappat från vuxna och inte riktigt hör hemma i en barnamun :) Jag tar inga exempel här, ni kan ju säkert gissa er till vilken kategori ord det handlar om. Men det mest underbara ord hon har sagt under sitt liv måste vara ordet "poletant", vilket var elefant :)

Nu, duscha, läsa, sova :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela