kaija

11/7

Publicerad 2009-07-11 10:14:52 i Allmänt,

God morgon alla medborgare :)

Då var det lördag och fint väder?!?!? Heeelt otroligt :) Idag eller snarare ikväll skall jag måla, jag har bestämt mig, jag ska bara gå ut, greppa pensel/roller och måla, annars blir det ju aldrig gjort, smart va? ;) Som ni tidigare läst (eller inte) så hatar jag att måla och jag glömmer varje sommar bort det, jag börjar varje sommar med nåt projekt som ska målas och det blir som bara halvgjort. Men nu, förrådet SKA målas, den kan man ju inte lämna halvfärdig!

Igår kväll bjöd vi min mor och styvfar och min bror med sambo och barn på middag. Vi hade marinerat älgkalvfilé och oxfilé i ca 3 dygn, Patte grillade delikatesserna och jag fixade sallad, potatisgratäng (2 olika pga att min man inte gillar vitlök och jag ÄLSKAR vitlök :)), hemgjord färskpotatissallad och vanlig grönsallad. Det vart så himla lyckat, köttet hade nog kunnat ätas av en tandlös människa, det bokstavlig SMÄLTE i munnen, ja, alla var nöjda och belåtna, men framförallt PROPPMÄTTA :) Jag tycker det är trevligt att bjuda folk på mat lite då o då, för jag gillar ju att laga mat :)

Idag tänker jag förutom att måla på kvällen så ska jag njuta av livet :)

Ha en solig och underbar dag!

Kommentarer

Postat av: aegnes

Publicerad 2009-07-12 08:09:51

och jag gillar ju att bli bjuden på mat....;)jag gillar åxå att laga mat och bjuda men just nu har jag haft en längre period då jag är svinless på allt vad mat är. när jag ska laga den alltså.

Postat av: kajsa

Publicerad 2009-07-12 22:13:56

Men så smaskigt! Du njuter verkligen av livet!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela